Recorda que ens hem traslladat de web, ara ens pots trobar a www.lexpressio.net

14 de juny 2011

Camps no baixa del burro de la Fórmula 1

El desemborsament milionari de diners públics es continua ocultant a la població

Els empresaris als quals va embolicar amb la promesa de possibles beneficis perquè foren el rostre privat de la prova, van ser els primers a baixar del carro. Després, tant el públic, que des de la primera edició va valorar el circuit com un dels menys atractius del mundial, com el comerç local, que no va apreciar cap augment dels ingressos i no li dóna suport amb apertures extraordinàries. Ningú ha vist un benefici que compense el desemborsament que suposa portar la Fórmula 1 al port de València; però Francisco Camps, renovada la presidència, sembla decidit a prorrogar la seua creació.

"La Generalitat continua donant suport a un esdeveniment tan important i tan beneficiós per a la Comunitat Valenciana com és la Fórmula 1 i es continuarà celebrant en els anys pròxims". D'eixa manera, la portaveu del Consell, Paula Sánchez de León, responia passat divendres al dubte de la premsa sobre la notícia apareguda dies arrere en el diari El Mundo que, contra tot pronòstic, Francisco Camps amplie el contracte signat amb Bernie Ecclestone, el propietari de la competició de cotxes, per albergar la prova del mundial de Fórmula 1 fins a 2020. 


Resultava cridanera la qualificació de l'esdeveniment de "beneficiós" per part de la portaveu, perquè esta assegurava desconéixer els detalls del contracte. I el mateix feia el conseller d'Indústria, Vicente Rambla, en ser el primer a confirmar que existien les converses que arreplegava la informació publicada pel diari madrileny, encara que evitant avalar els detalls d'una negociació en la qual no participava i que el rotatiu xifrava en una quantitat que deu oscil·lar entre els 180 i els 270 milions d'euros. 

Qualificar de beneficiosa la prova resulta tota una gosadia, ja que pràcticament ningú assegura conéixer el que realment costa. No ho saben alguns consellers, o açò diuen, encara que sí l'empresari Jorge Martínez Aspar, des de fa anys en l'òrbita del PP, i que admet haver participat en les negociacions que es realitzen any rere any, encara que no en desvetla el muntant "perquè és confidencial". 

El motiu de l'interés de Francisco Camps per perllongar un invent que aparentment no sembla resultar rendible per a ningú, resulta la major de les incògnites
En concepte de què un contracte pagat amb diners públics de tots els valencians i executat pel govern dels valencians ha de ser ocultat als valencians, suposa, com a mínim, una gran incògnita. Més gran si cap de la de saber en concepte de què Jorge Martínez Aspar sí que pot conéixer els detalls de l'acord; doncs cal recordar que ell, al costat de l'empresari Fernando Roig i Bancaixa (que van exercir sota el nom de la societat Valmor Sports de paraigua per a donar-li una aparença d'acord privat al negoci), van ser els primers a baixar del carro quan el negoci va deixar de ser-ho. 

En 2009 Valmor Sports ja declarava unes pèrdues acumulades de 12'5 milions d'euros, però afortunadament per als empresaris propers al president Camps, este va decidir que d'ara endavant serien els ciutadans els que pagarien el cànon —llavors, de 19 milions d'euros, ara es xifra entorn dels 26 milions anuals— perquè la prova es dispute en el port de València. Este cost se sumaria al de la creació del circuit urbà (entorn dels 100 milions d'euros) que no va eixir a cost zero com el líder del PP valencià va prometre abans de comparéixer en les urnes en 2007. 

Solament coneixent estes xifres, i tenint en compte que també els comerciants de la ciutat han negat tindre cap benefici (després de punxar quan el primer any van declarar comercial el diumenge de la prova, mai més van tornar a fer-ho, perquè els assistents a la carrera no els van reportar cap ingrés addicional), resulta molt difícil quan no impossible determinar on estan els enormes ingressos a sumar en "l'haver" per a compensar este "deure" i fer de la Fórmula 1 a València un negoci beneficiós. 

Si a açò se li suma que en l'estrictament esportiu, les proves disputades fins ara, a més de coincidir amb un clot sense fi del pilot d'origen asturià establit a Suïssa, Fernando Alonso, han evidenciat un menyspreu dels afeccionats per un circuit al qual amb prou faenes es produeixen avançaments, el motiu de l'interés de Francisco Camps per perllongar un invent que aparentment no sembla resultar rendible per a ningú, resulta la major de les incògnites. 

Malgrat açò, si és certa la informació que publicava El Mundo, l'acord entre Ecclestone i Francisco Camps ja estaria tancat, i la prova s'allargaria —i amb açò, les molèsties als veïns, la paralització del projecte de façana marítima de la ciutat i, si les coses no canvien radicalment, les pèrdues ingents de diners  públics— fins a l'any 2020. Un acord que Camps potser donarà a conéixer després de la seua investidura com a president de la Generalitat, que tindrà lloc este mateix dijous.


0 comentaris:

Traductor

El més llegit esta setmana

Contacte

Contacta amb nosaltres a través del nostre mail: lexpressioaltea@gmail.com

Arxiu