Recorda que ens hem traslladat de web, ara ens pots trobar a www.lexpressio.net

25 de gen. 2014

Fabra promet 43 milions per a la línia del Tram Benidorm-Dénia

FGV inicia un pla de modernització integral de vies, infraestructures i trens, que es realitzarà en dos fases fins a 2020 · El Consell reclama a Madrid «les mateixes ajudes» per a transport que reben altres comunitats

La línia del Tram Benidorm-Dénia ha passat de veure endinsar-se el seu futur en un negre túnel a tenir compromesos una pluja de milions d'ací a 2020 que permeten garantir la seua continuïtat. El president de la Generalitat, Alberto Fabra, va anunciar ahir a Benidorm que l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) invertirà en els pròxims sis anys 43 milions d'euros en un pla de modernització integral d'aquesta línia 9, la mateixa que fa tan sols any i mig el Consell va plantejar suprimir davant la necessitat de realitzar importants inversions per a millorar la seua seguretat.

Llavors, la pressió de sindicats, veïns i ajuntaments de les dos comarques de la Marina, que van presentar multitud de signatures i van aprovar mocions en contra de la seua eliminació, va aconseguir ajornar la decisió, que ahir va quedar definitivament descartada amb el projecte de renovació presentat pel cap del Consell.

La modernització de la línia 9, fundada fa quasi un segle –any 1915– i que vertebra la Marina Baixa i Alta, amb parades en huit municipis –Benidorm, l'Alfàs, Altea, Calp, Benissa, Teulada, Gata i Dénia– s'executarà en dos fases: la primera fins a 2017, que comptarà amb una inversió de 20 milions i arribarà fins a Calp, dins de la qual s'inclou la renovació viària entre l'estació de Benidorm i el baixador de la zona de Discoteques que està executant actualment FGV; la segona, entre 2017 i 2020, per a la qual s'han previst altres 23 milions d'euros i en la qual les obres arribaran fins al tram final de la línia.

Els treballs inclouran la renovació dels trens dièsel actualment en servei, el condicionament i rehabilitació dels ponts metàl·lics, la instal·lació de nous sistemes de seguretat ferroviària i la renovació per complet de totes les vies, que segons van assenyalar des de FGV, quedaran «preparades» de cara a una futura electrificació de les vies «més endavant», per a adaptar el trenet al sistema de tramvia amb el qual ja funcionen la resta de línies de la província. Per a aquesta «tranviarització», no obstant açò, encara no hi ha dates, per la qual cosa els passatgers hauran de seguir fent transbord a Benidorm quan arriben des de la línia 1 –Alacant-Benidorm– o quan l'agafen.

«Infraestructura turística»

La línia Benidorm-Dénia va registrar el passat 2013 un total de 733.982 viatgers, que van utilitzar els seus trens per a desplaçar-se entre els municipis de les dos comarques. De tots els viatges, el 35% d'usuaris van utilitzar aquest transport «per qüestions d'oci i turisme», un fet que segons Fabra demostra el «potencial» de la línia com una «infraestructura bàsica per a oferir als turistes un mitjà de transport modern i eficient».

Finalment, el cap del Consell va destacar que la valenciana és «l'única comunitat que, malgrat donar un servei metropolità, no rep ajudes per part del Govern d'Espanya», com sí ocorre, per exemple, amb Madrid, Catalunya, Andalusia o Canàries, i va avançar que la Generalitat ja s'ha posat en contacte amb els ministeris de Foment i Hisenda per a traslladar-los «informació per a justificar la nostra aposta de mobilitat i transport públic», per a rebre finançament.

0 comentaris:

Traductor

El més llegit esta setmana

Contacte

Contacta amb nosaltres a través del nostre mail: lexpressioaltea@gmail.com

Arxiu