Recorda que ens hem traslladat de web, ara ens pots trobar a www.lexpressio.net

27 de gen. 2014

Més de 100 ‘badens' il·legals a Altea

Al centre urbà en podem trobar més de 50 · La resta es troben a les partides rurals i a les urbanitzacions 

A Altea, igual que a tot l’Estat Espanyol, es va posar de moda -i encara segueix- posar ‘badens’ a mansalva per a que els vehicles reduïsquen la velocitat. Açò no seria, o no deuria de ser, notícia de no ser perquè a l’Ajuntament la cosa se li ha anat de les mans.

I es que a Altea podem trobar més de 100 badens de diferents formes i colors i tots ells il·legals. Si, has llegit bé, il·legals perquè el BOE de l’any 2008 així ho diu ja que aquests ‘reductors de velocitat’ han de tindre unes mesures concretes d’alçada, d’ample i d’altura i ha d’haver un espai mínim entre ells a més d’altres coses. 

Concretament tots els badens instal·lats en les partides rurals (El Planet, Les Quintanes, La Lloma…) són il·legals al no comptar amb cap tipus d’il·luminació, cosa que el BOE prohibeix completament: “Tots els dispositius reductors de velocitat deuran comptar amb il·luminació nocturna, als efectes de garantir la seua visibilitat, localització, i presència de vianants en el seu cas, per part dels conductors. En cas de que existisca il·luminació en tot el tram, es deurà destacar la situada sobre els passos de vianants”.

També és il·legal instal·lar estos dispositius en pendents del 5% o més, com les costeres del carrer Benidorm (més coneguda com Costera del Gallo) i la Costera dels Nassos. A això se li suma la grandària d’eixos reductors que supera, i per molt, la reglamentària. 

Per últim posar l’exemple dels passos de vianants propers a una intersecció, on mai es podrà instal·lar un reductor prefabricat ni del tipus ‘Lomo de asno’. Segons el BOE en aquestos casos tan sols s’han d’instal·lar reductors de velocitat trapezoïdals (més coneguts com a passos de vianants elevats). “En les proximitats de les interseccions no es col·locaran reductors de velocitat del tipus ‘lomo de asno’ per a evitar que els vianants puguen confondre-los amb passos de vianants. En aquest cas sols podran ser utilitzats els reductors de velocitat de tipus trapezoïdal, sempre que existisquen passos de vianants”. A l’Avinguda Juan Alvado aquesta normativa tampoc es compleix, ja que just abans dels passos de vianants situats a la intersecció hi han instal·lats reductors de velocitat prefabricats, cosa que no està permesa. 

Per si tot açò no fora poc Altea esta cosida a ‘badens’, i es que en un recompte ràpid en podem trobar 76, una autèntica barbaritat, sense comptar els que estan a les urbanitzacions ni els que s’han instal·lat a la via verda: 

  • Passeig Sant Pere - 1
  • Carretera del Port - 9
  • Camí vell d’Alacant (El Planet) - 4
  • Camí de la Lloma - 4
  • Partida Quintanes - 4
  • Camí Fondo - 14
  • Altea la Vella - 1
  • Avda. La Nucia (Pla de Castell) - 5
  • Carrer Carrasca - 2 
  • Avda. València - 1
  • Camí de l’Algar - 2
  • Carrer Generalitat - 2
  • Carrer Alcoi (C.P. Les Rotes - Palau) - 3
  • Carrer Benidorm (Costera del Gallo) - 1
  • Costera dels Nassos - 2
  • Camí vell d’Alacant (Conservatori) - 4
  • Camí vell d’Alacant (Club de tennis - costera dels Nassos) - 6
  • Carrer Alacant - 4
  • Avda. Juan Alvado - 2
  • Avda. Jaume I - 2
  • Camí de l’Institut - 3 

De tots estos ‘reductors de velocitat’ podem dir que quasi tots, per no dir tots, incompleixen la llei publicada al BOE de 2008 ja siga per una o altra raó (grandària, il·luminació, senyalització…).

Els badens de tipus trapezoïdals (passos de vianants elevats) deuen tindre una grandària de 4 metres i una alçada de 10 centímetres, amb una pendent o rampa d’entre 1 i 2,5 metres segons la zona on es troben situats. 

Els de tipus ‘lomo de asno’ han de ser de 4 metres de llargària i 6 centímetres d’altura. 

Els reductors prefabricats (també coneguts com a 'guàrdies tombats') deuen tindre una longitud d’entre 60 i 120 centímetres i una alçada d’entre 3 i 7 centímetres segons la zona.

Estos tipus de reductors destrossen les suspensions i altres parts dels vehicles a més de produir molèsties i lesions cervicals als conductors.

0 comentaris:

Traductor

El més llegit esta setmana

Contacte

Contacta amb nosaltres a través del nostre mail: lexpressioaltea@gmail.com

Arxiu